Sigma 15-30mm f/3.5-4.5 EX DG tapasztalat

Okkké, tudom hogy mindenki erre várt, nem is húzom tovább! :)))) (letölthető képek a végén ha unalmas a duma)

Szóval az index fórumon keresztül sikerült szert tennem egy Sigma 15-30EX-re. Egy – használt objektív vásárlásban nem jártas – barátom ment el érte, megbíztam az eladóban, nem csalódtam. Ismeri a speckókat mindenki, nem is szaporítom a szavakat, ez nem egy teszt vagy egy teljes körű leírás, csak beszámoló, tapasztalathalom, vélemény! 

Volt már jónéhány éve egy ilyen lencsém, anno ez volt A széleslátóm D70-en. Szerettem, alig torzított, kevese(bbe)t flare-elt, AF elég gyors volt, élesnek találtam 6 megapixelen! Eladtam, kellett a pénz ha jól emléxem Tamron 17-50-re, amit szintén szerettem. (egy komoly hibáját találtam anno a Tamronnal, de azt is csak akkor amikor meg akarta venni valaki és 50milin nyílt rekeszen egy távoli épületre élesített D90 vázzal , hát frontos volt, D80-on valahogy sosem láttam ezt, na jó, időként nem pontosan fókuszált). A Sigma D700-on is hasonlóan viselkedik, flare hatás – ami ha jól tudom objektíven belüli fénycsillanásokat jelent – sokkal de sokkal jobban előtérbe kerül, vigyázni kell! Pontszerű fények, napsütés, minden megzavarja, kicsinálhatja a képeket! Nem tudom a többi hasonló optikánál hogy’s’mint van ez, de a 15-30EX legnagyobb hibája ez, szerintem! Annyira nem vagyok háklis a bakikra, hobbifotósként inkább én vagyok a gyenge láncszem a Nikon cuccok végén, szóval ámen.

Ennyi elég is a negatívumokból, a lencse nekem nagyon bevált! Sokféle képen lehet megítélni egy objektívet, abszolút értékben, árához képest, másik hasonlóval összehasonlítva… amit írok az teljesen szubjektív. Torzítása nekem rendben van, 15 milinél persze van, engem nem zavar, ügyesen korrigálható, ha nem viszem túlzásba a vonalegyenesítést használható kompromisszum lehet az eredmény. Képét élesnek látom, leginkább 15-17 mili környékén, persze rekeszelve, de ítélje meg mindenki a képekről. A letöltő oldalon található számos kidolgozott jpg ( LR3 beta-val, RAW-ból kidolgozva, nem vagy csak minimálisat vágva, alap LR élesítést használva, exportnál nem élesítve, Nikon színprofillal ellátva, kicsit a fényeket azért óvatosan megkutyulva ) és néhány NEF is. Színe amolyan Sigmás sárgás helyenként, enyhén, nem zavar, kiszedem ha nem tetszik (ha tudom). Zoom-gyűrű fordítva működik, mint a Nikon optikáknál, 2 perc megszokni.

Megemlítem még, hogy masszív, mégsem túlsúlyos optika ez a Sigma, markolattal tán túl könnyű is a D700-on, no nem mintha panaszkodnék, de a markolat nélkül az igazi az egyensúly. Tömege kb 2/3 része a 14-24 Nikkorénak. AF teszi a dolgát, csavaros tehát nem néma, de sokat nem állítgat a lencséken, elég rövid az út végtelen és a közelpont között. Ha a gyűrűjét használom manuális fókuszálásra szörnyű hangot ad, AF módban mégsem hallani, erre a magyarázatot nem tudom. Nem talál olyan biztosan mint a 24-70G, de kevesebbet hibázik, mint én ( a mintaképek egy része C-AF üzemmódban készült, nem is értettem… 🙂 )

Mit is mondhatnék még, sztem q*rvajó vétel volt 🙂 60 alatt, még többet is adtam volna érte így utólag, de belátom könnyen elcserélném egy jó 20/1,8EX-re, az is megvolt, eladtam rég, fullfrémre de jól jönne… 🙂 Bátran ajánlom tehát a 15-30EX-et annak, aki nem akar vagy nem tud dollármilliőket fizetni a csodás Nikkorokért, mégis szeretne néhány képet készíteni extrém látószöggel, Leica képkockás érzékelővel. Következő írásom feltehetően egy Tamron SP 70-200/2,8-ról fog szólni, ha megjön végre, az osztrák cég síelni ment 2 hétre szinte aznap, mikor megrendeltem… 🙂  (azóta rég megjött)

Vélemény, hozzászólás?

