Tamron SP AF70-200mm F/2.8 Di tapasztalat

Nos egy “új” bejegyzés, ahhoz képest főleg, hogy a két korábbit eredetileg több, mint 1 éve írtam.

Téma nem más, mint azonnem feltétlenül profi fotós 70-200/2,8 optikája, aki nem tudja vagy nem akarja megfizetni a Nikkor 70-200 VR I/II optikát… A Tamron redelésével jól megjártam, Vateráról rendeltem az elsőt, meg sem jött, átvertek, ez van, bukta. Azóta az élet kárpótolt 1000X, szóval nem bánkódom, sógoroknál rendeltem meg ismét, most nem előre fizetéssel, meg is lett egy kis idő múlva. Az itt leírtak Nikon D700 vázon értendők.

Nem ismétlem a neves tesztoldalakon leírtakat, az üveg képminőségére nem lehet panasz, még a “gyári” 70-200 optikákkal összehasonlítva sem, elsőrangú élesség – az én véleményem szerint – még nyitva is, rekeszelve parádés eredményekre számíthatunk. Bokeh szintén dícséretet érdemel, az elmosás minősége kiváló.

Összehasonlítva a Canon / Nikon 2-3X drágább társaival: építési minőség korrkt, de nem mérhető össze a nagyokéval, a Sigma hasonló modelljei is verik ezt a Tamron, ami nem azt jelenti, hogy gyenge, ellenkezőleg, építési minősége nagyon korrekt, de láttam már jobbat is. Értelemszerűen nem stabilizátoro optika, időjárási viszontagságokat nem szereti. VOLT fesztiválon fotóztam, hát féltettem is, koncertek után éreztem a porszemeket manuális élességállítás közben a gyűrű alatt… szinte. A lencsékre érdekes módon nem került szennyeződés belül, szerintem időve azért azzal számolnom kell, hogy lesz rajta néhány.

Közelpont – végtelen: egy hátrány és egy előny. Végtelen felé közeledve azt vettem észre kicsit gyengébben teljesít az üveg, mint mondjuk a 2-15m távban, ahol mondjuk a legtöbbet használom. Ez egy hátrány lehet tájékepknél, nekem nem okozott gondot, a felbontás itt is elég jó. Közeltve a 1,5 méterhez és a közelponthoz (ami 0,95m) a Tamron igen jól teljesít összehasonlítva a hasonló Sigma gyártmánnyal, amit szitén korábban birtokoltam. Sigmának a képe veszít a kontrasztból, mintha lágyító szűrő kerülne rá, ellenben ezen Tamron tartja a kiváló élességet és kontrasztot egészen közelpontig, ahol 1:3,1 leképezés érhető el szemben a konkurenciával, ahol a “focus-breathing” jelenség miatt megváltozik a látószög és közel nem sikerül olyan szkre az a bizonyos kivágás.

Vágül az autófókuszról: gyors. Aki kételkdik próbálja ki, és nem hallgasson a különböző fórumokon elhangzottakra. AF gyorsan talál és AF-S üzemmódban pontos. Gyorsan reagál, sportfotón kívül elég ez a sebesség mindenre. Ha végig kell tekernie a teljes fókusz sávot persze lassan ér végig, főleg Canon/Nikonhoz képest, melyek majd csak felét utazzák le a végtelentől a közelpontig. Sigmák gyorsabbak nem vitás, de akinek nem kell extrém gyorsaság annak ez a sebesség több, mint elegendő. Ahol a Tamron elvérzik az a követő AF, a találati arány 50%, itt minden vetélytárs jobban teljesít, még a Sigma is, ahol az AF pontosság nem tartozik az erősségek közé, ha kicsit gonosz akarok lenni, bár úgy olvasom az új OS modell már ezen a téren sem sokban marad el a nagy gyártóktól.

Összegezve szeretem ezt az üveget, 1,7X konvertert használok hozzá időnként, meglepően jól bírja. AF ritkán hagyott cserben kevés fényben is jól működik, ha az ember tudja hvá “nézzen” vele. Ha kijön az USD motoros verzió egy kicsit frissített építési minőséggel… lehet beruházok!

9 thoughts on “Tamron SP AF70-200mm F/2.8 Di tapasztalat

    • ááá, annyira nem, én mondjuk nem érzem “lassúnak”, inkább azt mondom nem gyors, de olyan sportokhoz messze bőven megfelel ahol nem szembe futnak veled stb… amiket említettél az szerintem ennél az üvegnél bőven hibahatáron belül van… AF szerintem korrekt gyors, ha csak kicsiket kell igazítani.

  1. Szia
    Épp ilyen hasonló obin gonlkozok; a Nikon gyári nem megfizethető, a Sigma is baromi húzós és használtan sem igen lehet kapni, pedig keresek, így ez a lehetőség marad/hat.
    Egy mikromotoros Sigma 70-300 obiról van tapasztalatom már…
    Milyen konvertert használsz, ill. ennek az AF motorja milyen elven működik és ha korrigál fókuszpontot akkor mindig végigjárja a 70-200 mm-ert?

    • Hát vmi béna 1,7X Kenko konvertert használok, de nem használom igazán, képe sem meggyőző, csak poénból vettem… szinte sosem használom. Szóval szerintem normál, nem USD/HSM/SWM motoros, sima mikromotoros, de robusztusabb jóval egy kitlencsénél, mert érezhetően gyorsabb mint bármilyen kitlencse motorja… Nekem a “hunting” jelenséggel nincsen gondom, nem járja végig a teljes AF tartományt a lencse, csak akkor ha nagyon a semmibe, fehér falra fókuszál az ember… sokan túllihegik ezt a Tamron 70-200 AF problémát, AF-C üzemmódban pontatlan, de statikus témánál meglepően gyors és nagyon pontos… ez az én tapasztalatom. Főleg, ha csak kis távolságokat kell állítania a fókuszon, van egy 24-70/2.8 Nikkorom, a mindennapi használatban nem sok különbség van 70 milinél…

  2. szia hasznos iras…ezzel szemezek egy ideje… ez az af pontossag dolog aggaszt.. meg nem olvastam mashol…gyakorlatbanhogy jelentkezik? milyen markaju konvertert hasznalsz hozza? nekem lehrt 1.4* is eleg lenne majd
    udv
    DaniR

    • Konverterrel kicsit lassabb értelemszerűen sz AF, és ha nem is tekeri ide oda megáll szinte az élesség pont körül, és csak pár tized másodperc múlva jelzi vissza, hogy talált… Mozgó célpontra nem igen használható, de statikus témára a elmegy.
      Nem tudom milyen vázzal lenne használva, ez az Obi kifejezetten szereti a komolyabb AF rendszert… D5100 esetben már gyenge fénynél jóval korábban elbizonytalanodik…

      • d5100 van nekem is….

        konverter azert kesobb lehet kell gyari tamront alig latni piacon, de ha van nem rossz arba… azt kene megtudni ezzel hogy muzsikal

Vélemény, hozzászólás?

