AF-S NIKKOR 85mm f/1.8G tapasztalat

Ééééééééééééééééés…

… miután elment a 85D és meglett a keret a G-re, nem vártam sokat, rendeltem is egyet… mindjárt egy kép:

85mm 1.8 G @2

85mm 1.8 G @f2

Nos a D>>G csere nem volt véletlen, nyitva az új kontrasztosabb, kicsit szebbek a színei, élesebb f/2,5 és alatta. No és amiért valójában megvettem: az úgynevezett bokeh f/4 alatt ám főleg /2.8 alatt sokkal szebb, krémesebb, kis gömböcskék szabályosabban jelennek meg, mint a D verziónál, amit szerettem mérete, építési minősége és kiváló képminősége miatt, de időnként zavartak nyitott körüli gyengéi…

Egyik f/1.4 verziót sem használtam soha.

Mindezen különbségek mellett igen jó társ az új 85-ös, még kompakt (bár érezhetően terjedelmesebb, mint a D) és könnyű optika, jobb fogás is van rajta mint az elődön, anyagminősége megfelelő, AF csendes és a profiljához bőven elég gyors. Sportoto sosm próbáltam vele, de elég jó találati aránnyal élesített futó kölköket és sétáló embereket D700-ra csavarva.

Ajánlni tudom csak ezt a gyöngyszemet, régebben a Sigma 1.4 EX is képben volt, de nem voltam képes 200k HUF körüli összeget kiadni érte…

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

